Meny
E-butiken
Varukorgen
...är tom
Varumärken
Nyheter
 Handduksset Ekelund Snöängel 2 st
Handduksset Ekelund Snöängel 2 st
SEK:199:-
 Tomtepojke, vit med band
Tomtepojke, vit med band
SEK:35:-
 Tomtepojke, röd med band
Tomtepojke, röd med band
SEK:35:-
Specialerbjudanden
 Glasunderlägg Dekohem Palm Black, 4-pack
Glasunderlägg Dekohem Palm Black, 4-pack
SEK:175:-
SEK:95:-
 Glasunderlägg Dekohem China Ruby, 4-pack
Glasunderlägg Dekohem China Ruby, 4-pack
SEK:175:-
SEK:95:-

Köpvillkor

Våra produkter
Den gamla butiken säljer här i e-butiken inredningsdetaljer med design från nu och form från förr - d v s både nytillverkade produkter och retrosaker/återbrukade varor. Gäller köpet återbrukade varor upplyser vi alltid om varans skick i text och bild.  

Priser och frakt - fri frakt vid köp för minst 400 kr
Alla priser anges inklusive moms. Fraktkostnad tillkommer beroende på försändelsens vikt. Lägsta avgift är 19 kr (gäller försändelser upp till 100 g) och därefter priser från 39 kr. Vid ordervärde om minst 400 kr bjuder vi på frakten. Priserna gäller inom Sverige. För eventuella försändelser till länder utanför Sverige lämnas pris vid förfrågan.

Betalning - du kan välja flera olika betalsätt
Vi använder Klarna som betalningsförmedlare och erbjuder fakturabetalning (ingen fakturaavgift), delbetalning, kortbetalning samt direktbetalning via bank. 

Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.

En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.

Klarnas fullständiga betalvillkor hittar du här

Här kan du läsa hur vi hanterar cookies och dina personuppgifter

Ytterligare betalsätt att välja på
Vill du inte använda Klarna kan vi erbjuda fler möjligheter till snabb och smidig betalning

  • Payson - använd ditt Visakort, Mastercard eller någon av bankerna Handelsbanken, SEB, Nordea eller Swedbank.
  • Swish för företag - betala till 123 161 79 01. Betalningsmottagare Den gamla butiken i Örsbäck/ Inredningsdetaljer i Örsbäck AB
  • Plusgiro - förskottsbetalning till Plusgiro 68 22 99-3. Använder du förskottsbetalning behöver vi vänta med att skicka dina varor till betalningen registrerats.

Leverans och emballage 
När beställning eller förskottsbetalning registrerats packas varorna och skickas till den adress som du angivit. Mindre försändelser skickas med Postnord och levereras i din brevlåda. För paket använder vi oss av DHL. Du kommer då att behöva hämta ditt paket på ett utlämningsställe nära dig. Normalt har du varorna hos dig 1-4 arbetsdagar efter beställning, 

Vi återanvänder så mycket som möjligt av emballage och kartonger. Det rimmar bra med vår sortiment där mycket består av återbrukade produkter, och belastar inte miljön i onödan.

Ångerrätt och öppet köp 
Ångerrätten innebär att du som köpare har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att du tagit emot en vara. Du har rätt att undersöka varan men den måste vara i väsentligt oförändrat skick när du skickar tillbaka den. Om du ska skicka tillbaka varan kontaktar du oss snarast. Mejla oss på epostadress längst ner på sidan eller via kontaktformuläret och meddela att du vill utnyttja ångerrätten innan du skickar tillbaka några varor.

Du betalar kostnader för returfrakten själv. Inom 30 dagar får du tillbaka hela varans kostnad inklusive frakten som du betalade vid köptillfället. Notera dock att du har full rätt att öppna och kontrollera produkter utan att riskera någon värdeminskning.

Reklamationer
Vi gör alltid vårt yttersta för att du ska få varor av högsta kvalitet men ibland kan det bli fel. Om du har fått en skadad eller felaktig vara ber vi dig att kontakta oss via epostadressen längst ner på sidan eller via kontaktformuläret. 

Om du ska skicka tillbaka en skadad vara till oss gör du det enklast i det emballage och förpackning som den skickades ut i. Vi följer konsumentköplagen vilket innebär 36 månaders reklamationsrätt. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, dvs fel som fanns i varan vid leverans. Vanligt slitage ersätts ej.

Vid eventuell returfrakt av skadad/felaktig vara står alltid vi för returkostnaden. Notera dock att vi endast står för kostnaden om du först kontaktat oss och fått instruktioner att skicka tillbaka varan.

Återbetalningar
Återbetalningen sker inom 10 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur. Fakturor krediteras och skickas ut på nytt, kortbetalningar och direktbetalning via bank återbetalas via Klarna.

Kontaktinformation
Full kontaktinformation inklusive fysisk adress, emailadress och/eller telefonnummer till kundsupport samt organisationsnummer finns längst ner på varje sida i butiken.